Често задавани въпроси
Шоурум
Информация за изложбените зали на PIATRAONLINE
Заповядайте в шоурума ни мострен център в гр. София на ул. Борис Арсов №9 - партер (на метри от Симеоновско шосе и минутки от Околовръстен път - Южната дъга).
Ще разгледате мостри на повечето ни продукти и ще се вдъхновите за реализацията на вашите проекти.
Какво е работното време?
Работно време в София: от понеделник до петък от 9:30 до 18:30ч.
Препоръчително ли е посещение в шоурума?
Ако имате възможност, непременно се отбийте. Определено има какво да се види. Екипът ни от професионалисти е винаги на разположение да ви препоръча най-добрите материали и практики в зависимост от спецификите на проекта, който желаете да реализирате.
Експертни съвети
Как да се свържа със специалист по естествен камък?
Може да ни се обадите по телефона или да ни пишете на Viber: 0879 51 60 50, да ни изпратите имейл: office@piatraonline.bg или да ни пишете във Facebook. С вас ще се свърже член на екипа ни, който ще поддържа връзка с вас от началото на сътрудничеството ни до доставката на вашата поръчка.
Какво да имам предвид, когато общувате с наш консултант?
За да се възползвате максимално и пълноценно от експертизата на нашите специалисти, споделете ни колкото е възможно по-подробна информация за вашия проект – колкото повече знаем, толкова по-полезни можем да ви бъдем. Добре е да поддържаме връзка по време на цялото ни сътрудничество – от самото начало до изясняването на детайлите и до транспортирането на пратката. Така ще познаваме проекта ви в дълбочина от самото начало и при необходимост ще можем бързо и адекватно да реагираме.
ВАЖНО! Ако прецените да ограничите комуникацията си с нас само чрез имейл, важните детайли (като информация за поръчката, материали, промени, потвърждения, дати за доставка и т.н.) ще бъдат потвърждавани непрекъснато в писмен вид и от двете страни, за да има лесна проследяемост.
Поръчки
Как да поръчам?
Много е важно първо да се консултирате с изпълнителя на проекта преди да ни изпратите количеството и размера на плочите, (когато става въпрос за специални изрязани по размер изделия), за да сме сигурни, че и двете са коректни. Можете бързо и лесно да направите поръчка през уебсайта ни, като добавяте продукти към поръчката и проверявате общата сума. Може да поръчате по телефона или чрез имейл - нашите консултанти с радост ще се отзоват. Освен това може да ни изпратите и скица на проекта, ако имате такава, и ние ще ви върнем отговор с остойностяване.
Разполагате и с възможността да уточним заявката и в шоурума с включена консултация от нашите експерти. На по-късен етап след проверка от наша страна на всички възможности като продуктови варианти, наличности и транспорт ще получите цялостна оферта по вайбър или имейл.
Може ли да режете по мои размери?
Да. Моля, разгледайте продуктите ни "рязани по размер", за да видите от кои материали можем да ви предложим плочи, изрязани по специален размер за стъпала, терасни шапки (бордове) и подпрозоречни первази.
Големите плочи за кухненски плот или гръб на кухня също могат да се транспортират чрез куриер, ако дължината е макс. 160см. Те са готов продукт с посочените размери без включена обработка като рязане, кантово заобляне или отвори.
В този случай допълнително се начислява такса "Опаковка в дървена каса".
Срокът за доставка на специалните изделия рязани-по-размер плочи зависи от количеството на поръчка. Обикновено е около 2-3 седмици. Поръчките се приемат от фабриките в реда на постъпването им. В случай че се налага да отложим датата на доставка поради натоварен график, ще ви уведомим възможно най-скоро.
Поръчките, които изискват специално рязане, се вкарват в производство само след като сме получили писмено одобрение от клиента. Приемаме и поръчки с изработка по шаблон по индивидуален проект, но това оскъпява с 60% над от обичайната цена, когато формите са правоъгълни. Ако плочите са с обли форми, тогава изработка е ръчна и цената се определя според сложността. ВАЖНО! След като поръчката влезе в производство не може да бъде променяна. Затова препоръчваме да се уверите, че екипът, който прави измерванията впоследствие ще извърши и монтажа.
Какво става, ако реша да откажа поръчка?
Ако става въпрос за продукт, който е в наличност, процесът е много прост (ще ви върнем парите с банков превод и кредитно известие). Ако става въпрос за специални изделия обаче, веднъж след като поръчката е приета не може да бъде променяна или прекратена.
Може ли да поръчам кубични метри?
Не. Мерната единица е отбелязана за всеки продукт. Това са кв.м, линеен метър, брой, чувал и т.н.
Плащане и транспорт
Как да платя поръчката?
Можете да платите с наложен платеж в брой на куриера при получаване на поръчката си или предварително по банков път (ще получите проформа фактура, която може да заплатите с платежно нареждане или онлайн банкиране или Revolut). Начинът на плащане: "Наложен платеж" е възможен за пратки само чрез куриерска фирма ЕКОНТ. За поръчки с доставки чрез СПИДИ, единственият възможен начин на плащане е предварително по банков път. В случай, че предпочитаният начин на плащане е с наложен платеж, допълнително се начислява куриерска ТАКСА „Наложен платеж“ от 2% върху стойността на поръчката. За да се спести тази такса, препоръчваме начин на плащане: предварително по банков път (ние ще ви изпратим проформа с всички необходими реквизити).
В мострения ни център в София не е възможно плащане или вземане на стока.
ВАЖНО! Неналичните продукти с етикет "със заявка" или специалните изделия по индивидуален проект се заплащат 50% авансово от общата сума на поръчката, а останалите 50% се заплащат след като ви уведомим, че продуктът ви е готов.
Вече може да заплатите и чрез Revolut с RevTag: @piatraonlinebg с референция № на поръчката/ проформата.
Как да разбера датите за доставка?
Доставяме продуктите, които са в наличност от 3 до 7 дни след потвърждение на поръчката най-често директно от Букурещ. За продукти, които не са в наличност или се изработват специално, датите за доставка варират. След като договорим датата на доставка, ние се грижим за всичко необходимо, за да доставим в срок. В случай че възникнат извънредни обстоятелства (куриерски забавяния, политически кризи, които засягат международния транспорт, проблеми от страна на доставчика, които ние не можем да предотвратим, екстремни климатични условия, труден достъп до адрес и др.), незабавно ще ви информираме за евентуални забавяния.
ВАЖНО! Ако желаете да научите статуса на поръчката, най-добре е да се свържете с нашите консултанти. Вторият начин е да ни изпратите имейл с номера на поръчката и ние ще направим проверка в системата ни.
Как изпращате поръчката?
Изпращаме готовите продукти от Букурещ чрез куриер до адрес или офис на куриер в цяла България. След като получим поръчката, ние поемаме грижата да ви уведомим за възможните начини на транспорт в зависимост от населеното място на доставка, габаритите и теглото на пратката. Съгласуваме заедно цената за транспорта и се включва като част от поръчката. Разтоварването на продуктите при доставката се извършва с ангажимент от получателя. Обикновено камионите на куриерските фирми са 12т/ 18т и са оборудвани с падаща платформа и с палетна количка. По този начин при достатъчно място за маневриране, без наклони или черен път, шофьорът има възможност да помогне с разтоварването на палетата от камиона чрез падащия борд. Палетната количка не може да премества палета, ако има стъпала, прагове или е трева.
Колко дълго след потвърждение на плащането може да съхранявате поръчката ми на склад?
След като веднъж сте заплатили поръчката си, не можем да държим продуктите ви на склад повече от 10 дни.
Как се транспортират много големи плочи от камък, фаши, слабове, кухненски плотове?
Въпреки че естественият камък е един от най-здравите материали, трябва да се подхожда с много внимание по време на местене или транспортиране на плочите: аналогично на големите стъклa. Затова плочите от естествен камък трябва винаги да се транспортират във вертикално положение, легнали на дългата страна. Когато плочите се транспортират в хоризонтално положение, е възможно да се причинят пукнатини или отчупвания на ръбчетата (провокирани от неочаквани неравности по пътя, внезапни спирачки и др.).
Препоръчваме големите плочи от камък да се транспортират само с добре оборудвани превозни средства и обучени шофьори. По този начин безопасността и качеството на продуктите по време на транспорта ще бъдат осигурени.
Политика за връщане на поръчка
Какво става, ако получа грешна поръчка?
Трябва да се вземе под внимание, че някои материали се съхраняват на открито и поради това могат да имат следи от прах, да са мокри от дъжд или да имат следи от сняг, които не увреждат качеството на камъка. Друг път може да има малки разлики в цветовете между мострата и последващата поръчка.
Причината за това е, че камъкът е естествен продукт и малки вариации в цветовете между различните партиди често се срещат – това е напълно нормално.
Ако откривате нещо нередно по плочите, когато ги получите, направете снимки на проблемните части и ни ги изпратете заедно с информация за поръчката (номер на поръчка, име и т.н.) на office@piatraonline.bg и се свържете с наш консултант.
В този момент можете да откажете поръчката (ние поемаме транспорта обратно до нашия склад) или, ако приемете поръчката, но после си промените решението, вие ще трябва да поемете обратното транспортиране. Правим всичко възможно, за да анализираме всеки потенциален проблем в най-кратък срок и да ви отговорим възможно най-скоро.
Каква е политиката ви на връщане?
Купувачът може да откаже получените материали, в случай че не отговарят на техническите данни, посочени в поръчката. В такава ситуация ние поемаме пълна отговорност да доставим правилните материали. Купувачът има право да изрази в писмена форма, че се отказва от покупката без неустойки или без да търсим причина в рамките на 14 работни дни от получаването на продукта. Това е възможно само за физически лица и само за продукти, закупени онлайн.
Датата на получаване на поръчката е датата, на която поръчката е предадена от доставчика. Тя може да се верифицира с документите, съпътстващи поръчката, които куриерът предава при доставката. Върнатият продукт трябва да е в същото състояние, в което е бил доставен (оригинална опаковка с всички аксесоари и документи). Купувачът покрива допълнителните разходи, възникнали при изпращането на продукта обратно.
Продуктът може да бъде върнат в рамките на 14 дни от получаването му. Датата на връщане е датата, на която поръчката е получена обратно в нашия склад. Възстановяването на сумата е по банкова сметка, посочена от купувача във формата за връщане и е в срок от 14 дни от връщането на продуктите.
В зависимост от метода на транспортиране, избран от купувача, възстановената сума ще бъде равна на цената на поръчката без разходите за транспорта.
Не е възможно да върнете поръчки, които:
-са били във ваше притежание повече от 14 дни;
-са специални изделия по индивидуален проект или индивидуални размери;
-са били в разпродажба, при което купувачът се е възползвал от намаление в цената;
-са закупени от склада ни и въпреки че са имали забележки, купувачът ги е приел и се е възползвал от намаление в цената;
-са били изработени или модифицирани по изисквания на купувача;
-имат следи от удар или повреда;
-имат видими следи от износване.
Всички продукти следва да се върнат в тяхната оригинална опаковка заедно с всички съпътстващи аксесоари и етикети (без следи от употреба, износване, удар). Продуктите не бива да са повредени, използвани, нито със следи от лепило или други вещества по тях. Те трябва да се върнат в съответната опаковъчна единица (кашон, кутия, пале, чувал, каса и т.н.) заедно с всички съпътстващи аксесоари, с които са били доставени, както и с фискален документ, бележка за получаване и документи.
Несъобразяване с тези условия, както и връщане на продукта във вид, в който не може да бъде повече продаван, ще доведе до отказ да приемем връщането.
Поръчката се връща в своята цялост. Не приемаме частично връщане от по-голяма поръчка, описана в платежния документ. Ще ви възстановим пълната сума, само ако продуктите са в прилежно състояние. Повредени продукти не могат да бъдат връщани и цената им не може да бъде възстановена.
Производство
От коя държава са продуктите?
Внасяме естествен камък от цял свят – от Азия до Южна Америка. Ако ви интересува откъде конкретно пристига вашият камък, попитайте нашия консултант. Важно е да знаете, че произходът на камъка няма общо с качеството му – качествени и некачествени камъни има по цял свят. Ние доставяме само качествен естествен камък от внимателно селектирани кариери и доставчици.
Как се реже естественият камък?
В домашни условия или на обекта естествен камък може да се реже с ъглошлайф (флекс) с диамантина. В производството използваме специализирани CNC машини за водно рязане на камък.
Може ли да сменя един продукт с друг?
Не, но можете да се възползвате от политиката ни за връщане (вижте по-горе) и след това да направите нова поръчка.
Продуктите имат ли гаранция?
Да, гаранцията е 2 години, както е по закон.
Естественият камък поема ли от стайната температура?
Да, винаги.
Каква батерия е нужна за мивките?
И за свободностоящите мивки, и за стандартните купи за баня височината на батерията трябва да е по-голяма с най-малко 2см от височината на мивката.
Хлъзгав ли е естественият камък?
През зимата може да наръсите пясък върху камъка, но НЕ и сол, която може необратимо да го повреди. Препоръчваме да почиствате камъка по-често, тъй като пясъкът е абразив и може с времето да окаже влияние.
Монтаж
Специфики за монтажа на естествен камък
Полагането на естествен камък изисква опитни монтажници (каменари).
ВАЖНО! Препоръчваме, при уточняването на крайните срокове, да имате предвид, че монтажниците трябва да се ангажират след като поръчката с камъка е доставена.
Предлагате ли монтажни услуги?
Естественият камък трябва да се монтира от специалисти с опит в ремонтните дейности и лепене на плочки. Все още не предлагаме тази услуга, но ви препоръчваме да наемете майстори или строителна фирма с практика в монтирането на естествен камък.
Подово отопление
При системи с подово отопление естественият камък може да бъде с всякаква дебелина, но препоръката е да не надвишава 2 см. Така топлообменът ще е по-осезаем. Препоръчваме да монтирате естествения камък с гъвкаво лепило Weber Marmo.Plus (1 чувал = 3.5 кв.м.).
Може ли да използвам електрически размразител?
Да, но само ако камъкът е бил монтиран с гъвкаво лепило (Weber Marmo.Plus).
Какъв е правилният начин за монтиране на естествен камък?
Моля, вижте раздел „Как се монтира естествен камък?”.
Имате ли от всички продукти маркирани с етикет "в наличност"?
Когато един продукт е с етикет "в наличност", това означава, че можем да осигурим доставка до клиента до 7 работни дни с директен транспорт от Букурещ само при потвърждение от наша страна, че цялото необходимо количество е в наличност в нашите складове в Букурещ. На място при нас в изложбения ни център в гр. София може да разгледате само мостри от повечето продукти, публикувани на нашия уебсайт и да запишем всички детайли по поръчката. Заповядайте!